The Date and Time: Monday, June 16, 2014  2PM to 5PM
  The Event: Chianti Classico Gran Selezione, worldwide exclusive   preview
  The Venue: Carlu (Round Room)
  The Target Audience: LCBO product consultants, wine trade
  The Availability/Catalogue: all of the wines are available through private   orders or LCBO future offerings or consignment. The catalogue gave a description   of what Gran Selezione was all about. 26 wineries were in attendance, and for   each the catalogue entry gave a note on the grape composition, a sample label,   addresses, plus the Ontario agent.
  The Quote/Background: There was supposed to be a presentation, but all the   notes were found in the catalogue anyway. Essentially, the GS is another level,   above Riserva DOCG, with higher alcohol (13%, no problem in these days of   climate change) and 30 months aging. Wine must be produced from a single   vineyard or from a selection of best grapes; they are also subjected to a more   rigorous chemical-organoleptic test.
  The Wines: They ranged in price from about $35 to $200. For some, prices   had not yet been set.
  **** BEST -- Four Stars (91+ in Quality/Price Rating terms):
  -Castelli del Grevepesa Chianti Classico DOCG Gran Selezione Lamole 2010,   $44.95 Profile
  -Marchesi Antinori Chianti Classico DOCG Gran Selezione Badia a Passignano   2009, $45 Halpern
  -Vignamaggio Chianti Classico DOCG Gran Selezione Castello di Monna Lisa   2010, $49  HHD Imports
  -Castello di Volpaia Chianti Classico DOCG Gran Selezione Il Puro Vigneto   Casanova 2010 [organic] $130  Rogers
  ***1/2 BETTER -- Three and a Half Stars (88 – 90 in Quality/Price Rating   terms):
  -Castelli del Grevepesa Chianti Classico DOCG Gran Selezione Panzano 2010,   $44.95  Profile
  -Ruffino Chianti Classico DOCG Gran Selezione Riserva Ducale 2010, $44.95   
  -Castello di Verrazzano Chianti Classico DOCG Gran Selezione Vigneto   Querciolina Sassello 2011, $67 Small Winemakers
  -Castello Vicciomaggio Chianti Classico DOCG Gran Selezione Vigna La Prima   2010, $80  Signature Wines
  -Enrico Baj Macario Bajering Chianti Classico DOCG Gran Selezione VI Filare   2010
  -Fattoria Viticcio Chianti Classico DOCG Gran Selezione Beatrice 2011   [organic] Majestic
  -Vignole Chianti Classico DOCG Gran Selezione Crespine 2009
  -Castello di Fonterutoli Chianti Classico DOCG Gran Selezione Castello   Fonterutoli 2010 
  Trialto
  -Rocca delle Macie Chianti Classico DOCG Gran Selezione Sergio Zingarelli   2010, $100 Noble Estates
  -Barone Ricasoli Chianti Classico DOCG Gran Selezione Castello di Brolio   2010, $60  Churchill
  -Rocca di Castagnoli Chianti Classico DOCG Gran Selezione Stielle 2010, $40   – 45 Profile
  -San Vincenti Chianti Classico DOCG Gran Selezione Tenuta San Vincenti 2011   DB Wine
  -Felsina Chianti Classico DOCG Gran Selezione Colonia 2009, $200   Lifford
  -San Felice Chianti Classico DOCG Gran Selezione Il Grigio da San Felice   2010, $49.95 Dandurand
  *** GOOD -- Three Stars (85 – 87 in Quality/Price Rating terms):
  -Castello di Gabbiano Chianti Classico DOCG Gran Selezione Lamole 2011,   $39.95 TWE
  -Luiano Chianti Classico DOCG Gran Selezione Ottantuno 2010, $65  Tre   Amici
  -Fontodi Chianti Classico DOCG Gran Selezione Vigna del Sorbo 2010   [organic] Rogers
  -Tenuta di Nozzole Chianti Classico DOCG Gran Selezione La Forra 2011    Frontier 
  -Bibbiano Chianti Classico DOCG Gran Selezione Vigna del Capannino 2010,   $45
  -San Fabiano Calcinaia Chianti Classico DOCG Gran Selezione Cellole 2010,   $35  Groupe Soleil
  -Castello d'Albola Chianti Classico DOCG Gran Selezione Il Solatio 2010   Imprese
  -Colle Bereto Chianti Classico DOCG Gran Selezione 2010 [organic]
  -Barone Ricasoli Chianti Classico DOCG Gran Selezione Colledila 2010,   $50  Churchill
  -Castello di Ama Chianti Classico DOCG Gran Selezione San Lorenzo 2010,   $50  Halpern
  The Food: Italian cheeses and salamis, dried fruit, focaccia, breads.
  The Downside: with no formal presentation, there was no chance for a spoken   introduction or for questions.
  The Upside: there was a tutorial for LCBO product consultants.
  The Contact Person: chianticlassicotoronto@gmail.com and piero@ice.it
  The Event's Marketing Effectiveness and Execution (numerical grade):   92.
  Chimo! www.deantudor.com
 
 

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