The Date and Time:
The Event: A Tasting of Wines from
The Venue: Roy Thomson Hall
The Target Audience: wine trade
The Availability/Catalogue: most everything is available via the normal LCBO distribution programs, or by private order. There were a few wineries seeking agents, with "unavailable" products for retail sale.
The Quote/Background: I usually enjoy this show when I do the serendipity approach. This year I tasted just a few whites such as moscato d'Asti at the end. I did not do consecutive tables: I went end to end, getting a walk out of it and meeting new people.
The Wines: I did not try every wine, and retail prices were spotty in their availability.
**** BEST -- Four Stars (
-Masi Amarone della Valpolicella Classico Riserva di Costasera 2007, $64.95 Con Authentic
-Masi Amarone della Valpolicella Classico Mazzano 2007
-Ciu Ciu Offida Rosso 2006 Esperanto organic, $38.95 PO Le Sommelier
-Amastuola Puglia IGP Vignatorta Syrah 2010, $14 C&
-Aurelio Settimo Barolo Riserva Rocche 2004 Profile
-Benedetti Amarone della Valpolicella Classico Croce del Gal 2006, $115 Tre Amici
-Bersano Vini Barolo Badarina 2008 Profile
-Bersano Vini Moscato d'Asti San Michele 2012 Profile
-Cononica Cerreto Chinati Classico Riserva 2008, $21.95 Frontier
-Cantine di Marco Salice Salentino Riserva 2008, United Stars
-Castorani Iarno Rosso Colline Pescaresi
-Cesari Gerardo Amarone della Valpolicella Bosan 2005 Profile
-Cusumano NOA Sicilia IGP 2010 Family
-Latium Morini Amarone della Valpolicella Campo Leon 2009,
-Manfredi Barbaresco Umberto Fiore 2008, $17 LCBO
-Marchesi di Barolo Barbaresco Tradizione 2010 Majestic
-Michele Satta Toscana
-PWS Barolo Colarej Gemma 2008 Ruby
-Ruffino Brunello di Montalcino Greppone Mazzi 2007 Constellation
-Ruffino Toscana
-Luce Brunello di Monalcino 2008 Authentic
-Valentina Cubi Amarone della Valpolicella Classico Morar 2006 Vino Allegro
-Moscato d'Asti Castello del Poggio 2012, $11.10 LCBO
***1/2 BETTER -- Three and a Half Stars (
-Masi Amarone della Valpolicella Classico Costasera 2009, $39.95
-Masi Amarone della Valpolicella Classico Campolongo di Torbe 2007
-Masi Amarone della Valpolicella Classico Vaio Armaron Serego Alighieri 2007 Authentic
-Ciu Ciu Offida Pecorino 2012 Merlettaie, $18.95
-Ciu Ciu Rosso Piceno Superiore 2009 Gotico, $19.95
-Amastuola Salentino Primitivo IGP 2011, $16 C&
-Amastuola Puglia IGP Onda del Tempo 2010, $20 C&
-Aurelio Settimo Barolo Riserva Rocche 2005
-Aurelio Settimo Barolo Riserva Rocche 2006
-Bersano Vini Barolo Nirvasco 2009 Profile
-Cononica Cerreto Chianti Classico 2009, $16.95 Frontier
-Cononica Cerreto Toscana
-Castoriani Podere 2008 Riserva Montepulciano d'Abruzzo, $42 Vinexx
-Castoriani Amorino 2007 Montepulciano d'Abruzzo, $30 Vinexx
-Cesari Gerardo Amarone della Valpolicella Classico It Bosco 2007 Profile
-Clavesana Siamo Barolo Olo 2009, $40
-De Angelis Rosso Piceno Superiore Oro 2009
-Fatt. Cabanon Oltrepo Pavese Cuoredivino La Botte No. 18 2010, $27.95 Glencairn
-Feudo Disia Sicilia
-Gruppo Italiano Vini Santi Amarone della Valpolicella Santi 2008, PMA
-Manfredi Barolo Patrizi 2008 HHD Imports
-Manfredi Barolo Patrizi 2009 HHD Imports
-Marchesi di Barolo Barolo Tradizione 2008 Majestic
-Michele Satta Bolgheri Superiore I Castagni 2006 Majestic
-Pietro Rinaldi Barolo Monvigliero 2009 Connexion
-PWS Barolo Gemma 2009 Ruby
-Ruffino Chianti Classico Riserva Ducale Oro 2008
-Ruffino Chianti Classico Riserva Ducale 2009
-Valentina Cubi Amarone della Valpolicella Classico Morar 2007 Vino Allegro
-Wineoclock Amarone della Valpolicella 2008 Wine world
-Zeni Amarone della Valpolicella Classico Vigne Alte 2009, $39.95 Frontier
-Banfi Alta Langa Cuvee Aurora Rose 2009 Sparkling, $23 Authentic
*** GOOD -- Three Stars (
-Provincia di Pavia
-Farnese Fantini Cuvee Cococciola $20 Authentic
The Food: cheeses, cold cuts, prosciuttos, meat balls, veggie pastas, breads, catered by Cibo Wine Bar
The Downside: too many wines to try in one day, and there was also a high security level.
The Upside: a chance to taste what I really wanted.
The Contact Person: p.titone@ice.it
The Event's Marketing Effectiveness and Execution (numerical grade): 88.
No comments:
Post a Comment